Jak blockchain może zmienić marketing internetowy?

Większość reklamodawców poszukując właściwego sposobu na marketing sieciowy dla swojej firmy, decyduje się na skorzystanie z usług Google. Wynika to z faktu, że wszelkie płatności internetowe są bezpieczne i nie przechodzą od razu z ręce właściciela witryn, gdzie dany produkt będzie reklamowany. Jest to skuteczny sposób na budowanie zaufania między przedsiębiorcami, dlatego coraz częściej mówi się o wykorzystaniu nowoczesnych technologii i możliwości, jakie oferuje blockchain.

Wpływ blockchain na reklamę i pozycjonowanie w sieci

blockchainWiększości osób termin ten kojarzy się z kryptowalutami, które aktualnie stały się mniej popularne. Nie jest to jednak szczyt możliwości rozproszonej bazy danych. Blockchain to inaczej baza danych zawierająca dokładne informacje dotyczące transakcji wykonywanych w sieci za pomocą tej technologii. Wszystkie dane w niej zawarte są jawne, jednak dane personalne osób uczestniczących w tym procesie są całkowicie ukryte. Wynika to z faktu, że wykonane opłaty są monitorowane przez system peer-to-peer i wymagają pewnej autoryzacji ze strony użytkowników. Cały system został tak zaprogramowany, aby nie dało się do niego włamać – wszystko dzięki kryptografii. Blockchain można wykorzystywać do zabezpieczania transakcji przeprowadzanych w wyszukiwarkach. Google staje się pośrednikiem między reklamodawcą a właścicielem witryny, dbając o szybkie przelewy i korzyści obu stron. Co ciekawe blockchain jest w stanie dokładnie określić, kim jest osoba znajdująca się po jednej stronie oraz czy reklamy wyświetlane są przez człowieka, czy bota. Prawdopodobnie w krótkim czasie ta technologia znacząco wpłynie na pozycjonowanie. Wynika to z faktu, że wykupowanie reklam u posiadacza dobrze prosperującej strony będzie odbywało się za pomocą nowych technologii, które muszą zostać zintegrowane z witrynami. Pozwoli to obu stronom na spore zyski, wynikające z wysokiej pozycji podczas wyszukiwania organicznego przy wykorzystaniu informacji z transakcji blockchain. Każda z osób biorących udział w transakcji będzie musiała utworzyć własne konto, które będzie podlegało weryfikacji.

Nowa technologia płatności znajduje swoje zastosowanie w różnych branżach, cały czas jednak jej możliwości są jednak nieocenione. Z czasem korzystanie z możliwości blockchain na pewno stanie się codziennością, teraz jednak opiera się na niej niewielka ilość transakcji. To, jaki rzeczywiście będzie miała wpływ na marketing, jest jeszcze do końca niewiadome. Warto jednak obserwować zmieniające się trendy w płatnościach, które gwarantują nam anonimowość i bezpieczeństwo jednocześnie.

Chcesz wiedzieć więcej? Pozycjonowanie Pikseo Toruń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *